یزدفردا: کتاب‌های «پناهگاه سیمانی» و «عقیق ارغوانی» دو اثر کودک به قلم شیما ناصری به زودی از سوی انتشارات ۲۷ بعثت منتشر می‌شود.

به گزارش یزدفردا: روایتی کودکانه از زبان دختر سردار شهید علیرضا نوری، به قلم شیما ناصری از سوی انتشارات ۲۷ بعثت به زودی چاپ و روانه بازار نشر خواهد شد.

نویسنده این کتاب یکی از خاطرات و اتفاقات زندگی شهید علیرضا نوری از سرداران لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) را با زبانی کودکانه و همراه با تصویرسازی مناسب با سن کودکان گروه سنی «ب» و «ج» به رشته تحریر درآورده است.

علیرضا نوری در مهرماه سال ۱۳۳۱ در محله سروار در شهرستان ساری متولد شد. او قائم‌مقام فرماندهی لشکر ۲۷ محمّد رسول‌الله (ص) و مسئول حراست راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بود و در ۹ بهمن‌ماه سال ۱۳۶۵ در اثر انفجار خمپاره و اصابت ترکش به ماشین و سر و صورت و سینه‌اش به شهادت می‏‌رسد.

بخشی از متن کتاب:

بابا مرا داخل خانه برد و به مامانم گفت: «بمباران شدید شده و من باید برای کمک بروم. شما مراقب کوثرجان باش. مثل اینکه مدرسه را هم بمباران کرده‌اند. نگران نباش. همکارانم رفتن سمت مدرسه برای کمک. من هم باید زودتر بروم پیش اونا.»

کتاب «پناهگاه سیمانی» در ۲۴ صفحه، شمارگان هزار نسخه و به بهای ۵۰ هزارتومان از سوی انتشارات ۲۷ بعثت منتشر و روانه بازار کتاب می‌شود.

همچنین، کتاب دیگری از این نویسنده نیز با عنوان «عقیق ارغوانی» که روایتی کودکانه از زندگی شهید مدافع امنیت، آرمان علی‌وردی است به زودی به همت انتشارات ۲۷ بعثت چاپ و روانه بازار نشر خواهد شد.

نویسنده این کتاب با خلاقیت و زبانی کودکانه، روایتی کوتاه از زندگی شهید آرمان علی‌وردی را برای رده سنی «ب» و «ج» قلم زده است. آرمان علی‌وردی متولد ۱۳ تیر سال ۱۳۸۰ در ت هران است. او در رشته مهندسی عمران در دانشگاه پذیرفته شد و پس از یک سال تحصیل، به دلیل علاقه به درس‌های حوزه، از دانشگاه انصراف داد و وارد حوزه علمیه شد. علی‌وردی در چهارم آبان‌ماه سال ۱۴۰۱ در شهرک اکباتان تهران، در جریان ناآرامی‌ها پس از شکنجه و ضرب‌وشتم در کنار خیابان رها شد. او به بیمارستان بقیه‌الله منتقل شد و به دلیل شدت خون‌ریزی در ششم آبان‌ماه همان سال در ۲۱ سالگی درگذشت.

بخشی از متن کتاب:

بعد از چند ساعت که توی حرم بودیم، به هتل برگشتیم. چمدانش را برداشت و راهی راه‌آهن شد. پسرک کنار دوستانش توی سالن انتظار ایستگاه راه‌آهن نشسته بود تا سوار قطار شهر خودش شود. دست چپش را آرام کشید روی سرم و زیر لب حرفی زد که نشنیدم. آرام و با غصه چمدانش را برداشت و به طرف قطار رفت تا سوار شود.

کتاب «عقیق ارغوانی» به قلم شیما ناصری در ۲۴ صفحه، شمارگان هزار نسخه و به بهای ۵۰ هزار تومان به همت انتشارات ۲۷ بعثت منتشر خواهد شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا